7 Ağustos 2009 Cuma

İş Görüşmelerinden - Sürrealizmin Doruklarında - #1


Bir keresinde büyük bir IT firmasıyla iş görüşmesine girmeden önce kağıda SQL ve Java kodu yazmam istenmişti. Yazılımcının kağıt üzerine kod yazmasının bir benzeri, edebiyatçının çekiç ve çiviyle duvara hiyeroglif yazması olsa gerek. Yine aynı görüşmede beni sınayan cingöz mühendis:

- Peki design pattern'lar?

sorusunu patlatırken, o zamanlar halen "buzz"ını koruyan bu kavramı dağarcığından akıtmanın zevkini burun kanatlarını titreterek yaşıyordu. Sorunun genelliği ve anlamsızlığı karşısında afallayan ben:

- Hangisi?

bile diyemeyecek bir tutulma yaşamıştım. Hangi koşullarda? Hangi sorun için? Kimin design pattern'ı?

Sanatı sorunun içinde çözüm üretmek, hatta bunu bazen zevk için yapmak olan mühendisin kabiliyetini buna benzer sığ yöntemlerle ölçmeye çalışan insan kaynakları personeline birer kaynak makinası hediye etmek istiyorum. Bir sanat öğrenmek isteyen insan kaynakçıları bu makinayla en yakın kaynak ustasına başvurabilirler. İşinin hakkını veren sanatçı insan kaynakçıları müstesna...

İş görüşmesi maceralarımı paylaşmaya ilerleyen günlerde devam edeceğim. Açık yazılım serisinin 3'üncü bölümü ise yarın karşınızda olacak; biraz özleyin istedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder